top of page

מחשבות אוטומטיות

קצת על המחשבות שלנו...

מחקרים מצאו שאנחנו חושבים בממוצע כ-50 אלף מחשבות ביום, שזהו בעצם זרם אינסופי של מחשבות.

לכולנו יש מחשבות אוטומטיות, והן מתרחשות במהירות, כמו רפלקס שאין לנו שליטה עליו. בדומה לפעולות אוטומטיות אחרות, כמו לפעולת ההליכה שאיננו שמים לב אליה, כך הרבה פעמים אנו לא שמים לב למחשבות שלנו, והן פשוט זורמות.

המחשבות האוטומטיות מופיעות פעמים רבות בקיצור ובצורה מתומצתת, ויכולות להופיע כתמונה, כמילה אחת, צליל או ריח שמדמיינים בתגובה לאירוע מסוים.

ברוב המקרים אנו מאמינים למחשבות האוטומטיות שלנו. פעמים רבות אנו חושבים במונחים של "חייב/ת", "מוכרח/ה" וצריך/ה". הרבה פעמים המחשבות הללו מובילות אותנו לראות סכנה ולנבא אסון, כמו לדוגמא כאב ראש שהופך בעיניי לגידול סרטני... המחשבות האוטומטיות שלנו הן עקשניות ורפטטיביות, ודבר חשוב ביותר הוא שהן נלמדות. במשך החיים אנחנו התאמנו על דפוסי חשיבה מסוימים.

פעמים רבות המחשבות האוטומטיות השליליות (כ-80% מהמחשבות שלנו הן מחשבות שליליות) שלנו גורמות לנו למצוקה נפשית וחרדות, ואפשר לשנותן ולהציע זויות מבט אחרות על מנת להפחית את רמת החרדה.

בטיפול CBT אני עובדת קודם כל על תשומת לב וזיהוי המחשבות האוטומטיות השליליות. דרך אחת היא לעשות זאת על ידי רישום של המחשבות לפני שהרגשנו/חשנו רגשות קשים או לא נעימים.




186 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page